Doğum kontrolünü durdurduktan sonra ciltte sorun [Uzman tavsiyesi]

İyi günler. 22 yaşındayım ve bir yıldan uzun süre önce doğum kontrol hapı almayı bıraktığımdan beri adet sorunu yaşıyorum. O zamandan beri tenim ve saçımla ilgili sürekli problemler yaşıyorum ve döngü 40 güne kadar sürüyor. Son zamanlarda adet yerinde bile lekelenme meydana geldi. Nedeni ne olabilir merak ediyorum. Düşük progesteron lekelenmeyi açıklayabilir, ancak döngünün 2. Aşamasında neden saç dökülmesi ve özellikle de kötüleşen cilt? Günden güne deride dramatik bir bozulma olduğunu da eklemek isterim. Lütfen bana rahatsızlıklarımın teorik nedenlerini verin.

Hormonal bozukluklar, sizi rahatsız eden semptomların nedeni olabilir. Bozukluk yumurtalıklar, adrenal bezler veya tiroid bezi gibi farklı bezleri etkileyebilir. Nedeni endokrinolog tarafından açıklığa kavuşturulmalıdır.

Uzmanımızın cevabının bilgilendirici olduğunu ve doktor ziyaretinin yerini almayacağını unutmayın.

Barbara Grzechocińska

Varşova Tıp Üniversitesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı ve Kliniğinde yardımcı doçent. Varşova'da ul. Krasińskiego 16 m 50 (kayıt her gün 08: 00-20: 00 arası mevcuttur).

Etiketler:  Diyet-Ve-Beslenme Sağlık Haberler 

Ilginç Haberler

add