RA: Methotrexate ile tedaviden sonra saç dökülmesi [Uzman tavsiyesi]

18 yaşındayım. Neredeyse bir yıl boyunca Methotrexat ile romatoid artrit tedavisi görüyorum. Hastalık gitti, ama bir zamanlar kalın saçlarım vardı ve şimdi yarısı döküldü. İlacın kesilmesinin üzerinden 7 ay geçti. Maske, yağ, Seboradin, bir dermatolog losyonu kullandım, ısırgan otu içiyorum ama etkisi yok. Kırıldım, eski saçımı tekrar istiyorum. Ne yapmalıyım?

Bir dermatoloğa görünmelisiniz. Ayrıntılı trikolojik teşhis (trikogram, trikoskopi) yapmak gerekir. Methotrexate sonrası aşırı saç dökülmesi olasılığı vardır, ancak bu saç durumuna neden olabilecek diğer faktörler göz ardı edilmelidir.

Uzmanımızın cevabının bilgilendirici olduğunu ve doktor ziyaretinin yerini almayacağını unutmayın.

Dr. Elżbieta Szymańska, MD, PhD

Dermatolog-zührevi. Klasik ve estetik dermatoloji ile ilgilenir. İçişleri Bakanlığı Merkez Klinik Hastanesi Dermatoloji Kliniğinde müdür yardımcısı ve müdür olarak görev yapmaktadır. tıbbi konular için, Varşova Önleme ve Tedavi Merkezi. 2011'den beri Varşova Tıp Üniversitesi "Estetik Tıp" Lisansüstü Çalışmalarının bilimsel direktörüdür.

Etiketler:  Çıkış Yapmak Psikoloji Haberler 

Ilginç Haberler

add